VEDA | PEK OLMAMIS BE LIVANELI

Dun Veda adli yapimi izledim.. her seyden once bu bir film degil! 
bu sinema degil yada sinema bu degil! bu baska birseydi!
malumunuz konu hassas.. ben ki gayet etkilenmeye musait ve duygusal biri olarak herseye hazir ve nazir girdim salona.. yapimda gercekten etkileyici yada tuyleri diken diken eden bir sahne yoktu.. muzikler vasatti.. hani bu kotu isi muzikle yukseltmeye calisalim bile dememisler..

yapim basliyor, ilk dakikalar.. yagver salih bozok ogluna diyor ki: Oglum eger Ataturk olurse ben de canima kiyacagim. kendimi oldurecegim.. ve oglunun cevabi: siz neler soyluyorsunuz efendim! hadi len ordan.. dakka bir gol bir.. diyalog yapmacik otesi.. Bozok'un oglunu oynayan velet ise yapmacikligi gectim, evlere senlik bir durumda.. hele ki aglamakli gozlerle babasina bir bakisi var ki! ya insan olmadi diyip bir daha ceker, o sahneyi kullanmaya utanir.. Ataturk'u oynayan Sinan Tuzcu haric herkes yapmacik oynamis.. hic mi hic inandirici degil.. hep genc, sehirli kimi zaman da suh rollerde gordugumuz Dolunay Soysert'in Zubeyde Hanim gibi agir bir rolu oynamasi yani oynayamamasi gorulmeye deger! baska oyuncu mu yoktu be kardesim.. 
Ataturk'un cocuklugu ve olum dosegi sahneleri biraz fazla uzun tutulmus..haliyle diger onemli yerlere sure az kalmis..askeri kisiligi, yaptigi devrimler, savas sahneleri daha uzun olabilirdi..

Zulfu Livaneli iyi niyetiyle birsey yapmak istemis, bunu kabul ediyorum.. ama hatasi cok maalesef! cast yanlis.. yada belki de dogru ama Livaneli'nin kendisi yanlis! iyi yonetmen oyuncuyu oynatandir.. ben Livaneli'yi yonetmen olarak gormuyorum.. muzikler eh iste.. senaryo da oyle.. genel olarak vasat bir yapim olmus.. ilk yarinin ortalari biraz bayik gecebeilir..ikinci yari ise ilkine gore daha iyi..beklentilerinizi ufak tutun.. iyi seyirler..

(bu yaziyi notebook'dan yazdim, turkce karakterler icin kusura bakmayiniz... )

1 yorum:

Ayla Arslancan dedi ki...

Gidip gitmemekte kararsız kalmıştım.Atatürk sevgim,MUHTEŞEMM,diyemiyeceğimiz bir filmi seyretmeme engeldir.Bu yazı için sana teşekkür ederim,karar vermemi kolaylaştırdın.Demekki gidilmiyor ve böylece içimin acıması gerekmiyor...Sevgiler...

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...