KÜÇÜK İSKENDER: SİKTİR GİT FAZIL

Fazıl Say
Piyanist Fazıl Say'ın geçtiğimiz günlerde "Türk halkının arabesk yavşaklığından utanıyorum” sözünü hatırlıyorsunuzdur.. Şair Küçük İskender'den fazlasıyla okkalı bir yanıt gelmiş bugün.. Çok sert yazmış ve düşürmüş kendini..

Küçük İskender
Arabeski sevin yada sevmeyin asla inkar edemezsiniz.. Bir insana dinlediği müzik türü yüzünden küçümseyemezsiniz.. Ne dinlerseniz dinleyin mutlaka bir tane de olsa arabesk bir parça seviyorsunuzdur.. İlla hayran olmak zorunda değilsiniz.. Bizim insanımızda bir de bu hastalık var: hayranlık! Arabesk dinliyormusun deyince ben arabesk hayranı değilim diyorlar.. Ben Orhan Gencebay hayranı değilim ama sevdiğim, ara sıra dinlediğim yada karşılaştığımda değiştirmeden dinlediğim şarkıları var.. Hayran olma kavramını anlamıyorum.. Kimseye hayran değilim, siz de olmayın.. Sevin sadece, kafi.. Neyse konu nerden nereye geldi.. Ben bu arabesk olayına Nihat Doğan müthiş bir yorumuyla (!) nokta koyacak ama hadi hayırlısı.. İşte Küçük İskender'in cevabı:

"Fazıl, saçmalayan bir dünyalıdır. Arabesk bu coğrafyanın dillerinden biridir.. Amerika'da blues tarla işçilerinden, caz kerhanelerden, İngiltere'de punk varoşlardan, tamamiyle rock ezilmişlerden doğmuştur. İstisnalar hariç hepsi isyankardır. Arabesk ise Türkiye'de ezilmi...şlerden doğmuş ama isyan edememiş, kendini geliştirememiştir. Ancak bu, arabeski aşağılamayı, icra edenleri ve dinleyenleri yavşak konumuna getirmez. Ben dinlerken yavşaksam, bana bu hakareti eden rönesans bozuntusu elitist Fazıl da, fazıllar da amcıktır. Elini sürmesin o piyanoya. Kirletiyor. Siktir git Fazıl. Seni artık Chopin bile sevmiyor."

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...