LÜKÜS HAYAT 2010


Lüküs Hayat 2010: Zihni Göktay | Savaç Barutçu | Şenay Saçbüker
Geçen hafta Lüküs Hayat'ı izledim.. Rahmetli Suna Pekuysal zamanında gidememiştim.. Şu oyunu görmeden ölmek istemiyorum dedim..Tam 26 yıl önce mart ayında başlamış Lüküs Hayat.. O yüzden -güzel bir tesadüf oldu- oyunun yönetmeni Haldun Dormen de oradaydı.. En sonda kendisini sahneye davet etti Zihni Göktay.. Finaldeki bu süpriz ve akabinde ikilinin esprileri, muhabbeti güzel oldu.. Gelelim oyuna:

Oyun tam dört saat sürdü!  Üç perdeden oluşan ve normalde üç saate yakın süren oyun, Zihni Göktay'ın o günkü keyfine ve seyircinin de reaksiyonuna göre değişiyor.. Dört saatlik oyun en uzunlardan biri.. Haldun Dormen'in de orada olması yüzünden de olabilir.. Oyun standart textinin dışında aralıklarla Zihni Göktay 'ın sahne şovuna dönüşüyor.. Günceli çok iyi takip etmiş kendisi.. Ezel'in Ramiz Dayı'sı, Burger King'in salak kızları, Davos esprisi ve şuan aklıma gelmeyen (gelenleri de yazmak istemiyorum, spolier olmasın) birçok konu/espri oyundaydı.. Şöyle bir genelleme yaparsak hariçten yaptığı on espriden altı - yedisine gülüyorsunuz, hoşunuza gidiyor.. Geriye kalanına ise "gereksiz oldu bi biraz" diyor ve sadece tebessüm ediyorsunuz.. Sonuç olarak ben dört saatte sıkılmadım.. Şunu da belirtiyim; Zihni Göktay'a lafım yok ama ben sevmezdim pek kendisini.. Hatırlayınız, Bizimkiler'de de oynamıştı.. Somut bir neden yazamayacağım ama pek ısınmamıştım açıkçası.. Gel gör ki; bu oyunda çok sevdim kendisini! TV'de izlediğim ile sahnedeki Zihni Göktay çok farklı geldi bana.. Bunu da özellikle yazmak istedim.. Suna Pekuysal'ın rolünü oynayan Şenay Saçbüker de çok iyi bir performans sergiledi.. Zihni Göktay'dan rol çaldığı yerler müthişti.. Çocukluğumdan beri adını duyduğum ve şarkısını ezbere bildiğim oyunu izledim ve rahatladım.. Beğenin yada beğenmeyin bence herkes Lüküs Hayat'ı ve Zihni Göktay'ı bir kez olsun izlemeli.. İyi seyirler....

Ve yine nekbey'e özel, çok az yerde bulabileceğiniz bir paylaşım bekliyor sizleri:
TRT arşivinden; Cemal Reşit Rey röportajı ve kendi sesinden o meşhur Lüküs Hayat opereti..

Söz: Nazım Hikmet Beste:Cemal Reşit Rey
Rahmetli Hazım dediği, Rıza karakterini ilk oynayan Hazım Körmükçü'dür.


3 yorum:

Ayla Arslancan dedi ki...

Yanılmıyorsam,programın sunucusu da Orhan Boran değil mi?

Çağıl G. dedi ki...

harika bir parça paylaşım için çok çok çok teşekkürler...

Unknown dedi ki...

@ Cagil G.; rica ederim, muhabetle...

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...